Kjoleras – Lots of dresses

I helgen fikk jeg klipt opp flere kjoler i størrelse 110, altså 5 år, men jeg har ikke hatt tid til å sy de før i går. Jeg er forøvrig ikke helt ferdig enda, men det er en annen side av saken… Underveis i min fartstid som syerske har jeg gjort meg noen erfaringer, og det ene er at det ikke er lurt å sy flere ulike størrelser samtidig. Det er skrekkelig liten forskjell mellom størrelse 6 og 7, men stor nok til at det vises når man har sydd det sammen….

Bambi

Kjole i deilig myk jeansjersey, ermene har fått stoff med søte bambier og det hele er kantet med lime. Synes det ble en sprek kombinasjon, og det er definitivt ikke for de som liker rosa.

Mønster fra Heilt spesiell & Jubel.
Størrelse 5 år.
Til salgs

The main fabric are jeans jersey from Lillestoff, its really soft and cool.
Dress in size 5 years.

På bestilling En kjole som ble bestilt, også her i jeansjersey fra Lillestoff, kantet med ugler på rosa bunn. Synes den blir sånn passe søt, passe kul og rosa nok til rosaelskende jenter.

Mønster fra Heilt spesiell & Jubel.
Størrelse 5 år.

An order, jeans jersey from Lillestoff.

Size 5 years.

 

Josephine

Denne er en av mine personlige favoritter, blått og korall synes jeg er fine sammen. En flott hverdagskjole! Gode lommer er også viktig.

Mønster fra Heilt spesiell & Jubel.
Størrelse 5 år.
Til salgs

The main fabric are jeans jersey from Lillestoff, its really soft and cool. The arms are sewn in a coral colored fabric, and I love it.

Dress in size 5 years.

Grå skog

Dette stoffet fra PaaPii er så full av detaljer at jeg var litt usikker på hvordan den ble til slutt. Stoffet er mer grått enn hva jeg normalt bruker å sy av, så jeg følte den trengte litt farge. Etter å ha sett gjennom mange av de ulilke ribbene jeg har liggenede ble det cerise som ble valget. Valgte også å lage den uten lommer, så denne er helt enkel, men likevel detaljert.

Mønster fra Heilt spesiell & Jubel.
Størrelse 5 år.
Til salgs

 

Legg igjen en kommentar

