Ny stue!

Når jeg nå regner på det så er det måneder siden jeg malte ferdig taket vårt… Igjen…
Da vi flyttet inn hit var det gulnet panel i taket, så jeg fikk malt det den gang. Selv om jeg er klar over at panel har en risiko for å sprekke så tok vi sjansen den gang.

Sprekker i tak

 

Slik så taket ut før jeg begynte, mange store sprekker… Ikke pent!
Noen mener det er for lite akryl, andre mener det er for mye, men det som hverfakk er sikkert er at   oljemaling generelt sett blir sprøere enn akrylbasert. Jeg tror det er en kombinasjon av flere ting..

 

 

Takfarge før og nå

 

Oljemalingen har gulnet liiiiiitt….  Opprinnelig har jeg brukt Lady Classic i Eggehvit 0502-Y, men gikk nå over til Lady Supreme Finish Letthet. Den er en liten anelse hvitere, men ikke så hvit som Chi og Klassisk Hvit. Jeg er spent på hvordan det holder seg i taket, og om vi unngår sprekker denne gang…

 

 

Gammel tapet rives bort

 

 

Den gamle tapeten fra Borås har lenge vært en jeg virkelig liker, men jeg har følt på en mangel av farger i rommet, og nå var det nok. Så den ble tatt ned!

 

 

 

Gammel farge til venstre

 

 

Den gamle fargen hadde fargekode 1005-Y10R, mener jeg å huske. En ganske gulaktig farge, så det ble stor forskjell når jeg nå byttet til den mer grå Ascott!
 

 

 

Tapetsering underveis!

 

Ny tapet oppsettes! Det er noe med det å male og tapetsere, det gir meg en ro i kroppen.

 

 

Tapet fra EcoNærbilde av tapeten. Jeg kjøpte den på jobb for sikkert snart ett år siden, Eco Revival 5656, men den er enda å få tak i. Eco har god kvalitet på tapetene sine, og en ypperlig nettside om man vil prøvetapetsere et rom.
Her finner du en link til det

 

Ferdig med tapet og maling.

 

Og sånn ble det når det ble ferdig.

Nå må jeg bare enten finne nye lameller eller sy noen gardiner, for de vi har nå ble veeeeeeeldig gule….

 

 

 

Nytt teppe under stolen og.
Og så har stolen vår fått et matchende teppe til det store. Jeg var litt usikker på om det ble stort nok eller ei, det er bare 120 i diameter. Men det gikk helt fint!

Legg igjen en kommentar

