Seafarer top

Jeg fikk sydd tre Seafarer topper i går også, alle i størrelse M. Fasongen er bra, men jeg må nok opp i en størrelse til for meg selv.

Den første her er sydd i viskose kjøpt i Haugesund, utrolig god kvalitet på stoffet, men det er tungt og glatt og dermed skrekkelig vanskelig å sy i. Jeg kom på det når jeg holdt på at jeg tidligere har sydd en t-skjorte til datteren min og allerede da irriterte meg over hvor glatt det er. Men husket jeg det når jeg fant det bakerst i skapet? Nei…

Fargen er helt utrolig flott! Jeg valgte å bruke båndavslutning på ermene og et bånd rundt hoftene. Fallet ble helt flott i dette stoffet!

Topp nummer to er sydd i jersey fra Stoff og stil, og det merkes at det ikke er like god strekk i stoffet som viskosen. I tillegg er det mye tykkere. Denne er hakket mindre grunnet fastheten i stoffet, og jeg valgte her å avslutte med bare oppleggskant.

Nummer tre er sydd i viskose som jeg mener jeg kjøpte fra Sydilla. Høykvalitetsviskose med flott fall. Mønsteret er utrolig lekkert! Og samme som den første.

Siden de ikke passer helt til meg, så må jeg «dessverre» sy meg noen flere senere. 😀
(Og jeg selger disse om noen er interessert.)

—-

I’ve made three different variations of the Seafarer top. Excellent pattern, but they’re a little bit small for me so I have to sew me some new later 😀

20140122-123421.jpg

Seafarer top, str M, i utrolig deilig viskose.

 

20140122-123430.jpg

Seafarer top, str M, i utrolig deilig viskose, detalj av erme.

20140122-123436.jpg

Seafarer top, str M, i jersey.

20140122-123443.jpg

Seafarer top, str M, i utrolig deilig viskose.

4 thoughts on “Seafarer top

Legg igjen en kommentar

