Strikkeveske

For en tid tilbake fikk jeg en bestilling på en veske til strikketøy. Jeg kunne jo forsåvidt ha laget bare en enkel pose, men jeg tenkte at denne damen tar med seg strikketøyet sitt overalt og bør ha en skikkelig veske. Det har tatt litt tid til å tenke ut hva som er lurt og ikke lurt med tanke på en slik veske, og jeg håper nå at jeg har kommet opp med en grei løsning.

Vesken er sydd i møbelstoff for å kunne tåle hard bruk.
Uglen i front er sydd på grunnet hun er mye på jakt/fjellet.
20131029-102858.jpg

Front og siden på vesken.

20131029-102909.jpg

20131029-102916.jpg

Lommen i front passer godt til å ha oppskrifter i.

20131029-102924.jpg

Jeg har lagt ved en snor med krok i hvor man kan ha målebandet fast. Det er noe som alltid «forsvinner» i veskene. Der er også noen stikklommer til strømpepinner, og der er en større lomme til rundpinner. Denne lukkes med borrelås.
I topp er det en lomme med glidelås hvor man kan ha for eksempel saks, eller andre ting.

20131029-102933.jpg
Der er tre lommer med strikk på som man kan garnnøster i, og det er et stort rom som kan romme mange nøster. Jeg har valgt å bruke magnetlukning da glidelås ofte vil være i veien for trådene.

Så håper jeg mottaker blir fornøyd 🙂

6 thoughts on “Strikkeveske

Legg igjen en kommentar

